Search This Blog

Monday 19 March 2012

sayangnya aku.......

betapa sygnya aku pada mama.....mama, love u so much !!! byaknya mama dah bt utk besrkan aku n adik beradik yg lain....sedihnya bila aku igt peristiwa dulu....mcm mna dimaki disindir dimarahi demi anak2 tercinta...takkan sesekali aku lupa semua yg dah jadi ...klu dibilang,,dikira lgsung tidak ternilai pgorbananmu mama.. sesungguhnya ak amat benci pada orng yg tidak hormat n jauh lg pada orang yg tgalkan ibu di tempat lain.mana perananmu wahai anak...mana tanggungjwbmu!!meninggikan suara,membentak2 ibu jika menegur sikit kekasihmu..wah !!hebattttt..langsung tidak berasa malu melebihkan orang lua dr insan yg kandungkan,lahirkan, dan melindungi dr kesusahan..siapakan gadis itu yg kau sanjung2 sehingga ibu kau gamak biarkan di tepi jln,mengemis... Ya ALLAH..KAU jauhilah sikap2 ini dariku... AL-ISRAA' 23. Dan Tuhanmu telah memerintahkan supaya kamu jangan menyembah selain Dia dan hendaklah kamu berbuat baik pada ibu bapakmu dengan sebaik-baiknya. Jika salah seorang di antara keduanya atau kedua-duanya sampai berumur lanjut dalam pemeliharaanmu, maka sekali-kali janganlah kamu mengatakan kepada keduanya perkataan “ah” dan janganlah kamu membentak mereka dan ucapkanlah kepada mereka perkataan yang mulia[850]. [850] Mengucapkan kata ah kepada orang tua tidak dlbolehkan oleh agama apalagi mengucapkan kata-kata atau memperlakukan mereka dengan lebih kasar daripada itu.

No comments:

Post a Comment